Музичний ерудит

 
Мелітопольська загальноосвітня школа I-III ступенів№7




«Музичний ерудит»             (інтелектуальна гра для учнів 5-6класів)






                                                                                                                                                                                                           




Мета: виявити знання учнів із музичного мистецтва; активізувати память,   
            мислення; учити висловлювати свої думки;
  сприяти розвитку естетичного смаку;
  виховувати любов до музики.
 Обладнання: картки із завданнями, сигнальні картки, призи.
Хід заходу
Ведучий. Дорого дня! Раді вітати вас на інтелектуально-пізнавальній грі «Музичний ерудит». Сьогодні за звання найрозумнішого змагатимуться учні 5-6-х класів. Перед нами ____ претендентів, і кожний із них гідний цього звання, але переможцем стане найсильніший. Давайте познайомимося ближче.
 Представлення гравців.
Отже правила такі:
·        гра складається з 4 раундів;
·        у кожному раунді гравці виконуватимуть певні завдання, за що їм зараховуватиметься певна кількість балів;
·        після кожного раунду підбиваються підсумки, і гравець, який набрав     найменшу кількість балів, залишає гру.
 Раунд I
 Ведучий. У першому раунді гравці мають відповісти на 10 запитань із музики, обравши один із варіантів відповіді. Кожна правильна відповідь оцінюватиметься в 2 бали.
 1. Автор дитячої опери «Коза Дереза»:
а) К. Стеценко;
б) М.Лисенко;
в) М.Леонтович.
 2. Ф. Шопен писав свої твори для:
 а) скрипки;
б) фортепіано;
в) кларнета.
3. Ансамбль, який складається з 4 музикантів, - це:
 а) тріо;
б) квінтет;
в) квартет.
4. Автор симфонічної казки «Петя і Вовк»:
                   а) М. Лисенко;
б) С. Прокофєв;
в) М.Римський-Корсаков.
5. Назва танцю «полька» означає:
 а) середина;
 б) половина;
 в) крок.
6. Полька- це:
а) польський;
б) чеський;
в) румунський танець.
 7. Засновник української класичної музики:
 а) М. Лисенко;
б) М.Леонтович;
в) С. Людкевич.
 8. Назва цього духового інструмента в перекладі означає  
     «мисливський ріг»:
                   а) труба;
б) валторна;
в) туба.
9. Засновник російської опери:
 а) Д. Шостакович;
б) М. Глінка;
 в) П.Чайковський.
10. До складу духового оркестру не входить:
 а) труба;
 б) флейта;
в) контрабас
.           Підбиття підсумків першого раунду. Музична пауза.




Раунд II
 Ведучий. Під час другого раунду ви маєте продемонструвати знання музичних інструментів.
 Гравці отримують картки із завданнями.
Ви повинні встановити зв'язок між двома групами слів, що наведені на картках, тобто кожній цифрі у першому стовпчику відповідає певна літера із другого стовпчика. Кожна правильна відповідь оцінюватиметься в 1 бал.
Групи  слiв
Відповіді
I
II
1-труба
а-струнно-щипковий
2-рояль
б-деревяний  духовий
3-скрипка
в- мiдний духовий
4-кларнет
г-струнний
5-бандура
д-клавiшний
Підбиття підсумків другого раунду. Музична пауза.
Раунд III
Ведучий. Під час третього раунду ви маєте за певний час (2 хв.) відповісти на один із варіантів запитань. Номер варіанта визначатиметься за допомогою жеребкування.
 Варіант1
1. Високий за звучанням деревяний духовий інструмент. (Флейта)
2. Памяті якого поета присвятив свій твір Г.Свиридов? (С.Єсеніна)
3. Старовинний український народний струнно-щипковий інструмент.
             ( Кобза)
 4. Як називається одна з пісень І.Карабиця про Україну? («Дума»)
 5. Низький жіночий голос. (Альт)
  6. Хто є автором «Херувимської»? (А.Ведель)
  7. Який мультиплікаційний персонаж виконує пісню «Пусть бегут     
      неуклюже»? (Крокодил Гена)
 8. Після перегляду картини якого художника написав свій твір    
      Ю.Щуровський? (Куїнджі)
   9. Ансамбль, який складається з із п’яти виконавців. (Квінтет)
   10. Який музичний твір можна пригадати, дивлячись на картину «Три
        богатирі»? (Симфонію «Богатирську» О. Бородіна)
 Варіант II
1. Хто є автором музики до тексту Гімну України? ( М. Вербицький)
 2. І’мя якої співачки пов’язане з назвою квітки? (Жасмін)
 3. Як називається твір А.Вівальді, в одній із частин автор змальовує
     зимові образи? ( «Пори року»)
4. Як називається передача, у якій відбувається конкурсний відбір між
    двома виконавцями пісень? ( «Шанс»)
5. Низький жіночий голос.(Альт)
 6. Про яку зимову красуню йдеться в опері М.Римського-Корсакова?    
     (Про Снігуроньку)
7. Вид театрального мистецтва, що поєднує музику, спів та елементи
    драматичного дійства. (Опера)
8. Під яку пісню збиралися у похід козаки в опері М.Лисенка «Тарас  
    Бульба»? («Засвистали козаченьки»)
 9. Що означає термін «поліфонія»? (Багатозвуччя)
 10. Який мультиплікаційний персонаж не хотів копати картоплю? (Антошка)
 ВаріантIII
1. Твір якого композитора ми пригадуємо, розглядаючи картину  І.Левітана «Навесні»? (Е.Гріга)
2. Хто є виконавцем пісні «Выше облаков»? (Тіна Кароль)
 3. У якому творі Й.Бах розповідав про веселий настрій? («Жарт»)
4. Як називається оркестровий вступ до опери? (Увертюра)
5. Яку пісню виконують перед сном? (Колискову)
6. Коли виконуються русальні пісні? (Улітку)
7. Звучання якої української народної пісні описує В.Г.Короленко в повісті «Сліпий музикант»? («Ой на горі та й женці жнуть»)
8. Хто є автором Патетичної симфонії? (П.І.Чайковський)
9. Хто є автором вокалізу для співачки Антоніни Нежданової? (С.Рахманінов)
10. Як називається казковий балет С.Прокоф’єва? («Попелюшка») Підбиття підсумків третього раунду. Музична пауза .
 Раунд IV
Ведучий. А зараз гравці, які успішно пройшли три раунди, мають право продемонструвати свої музичні здібності в конкурсі «Угадай мелодію». Завдання: після програшу впізнати пісню за мелодією і проспівати перший куплет.
Цей раунд оцінюватиметься за активної участі глядачів, тобто кількість балів залежить від оплесків (1-3 бали).
         Музична пауза
Підбиття підсумків гри.

 Нагородження переможців