У королівстві гри (3-4 класи)



У королівстві гри (3-4 класи)

Мета: Виявити знання учнів з музичного мистецтва;
Розвивати пам'ять, мислення, учити висловлювати свої думки,                   працювати в групах;
 Виховувати любов до музики.
Обладнання: картки із завданнями, сигнальні картки, малюнки, пазли, призи.
                           
Хід заходу:

Ведучий:  Доброго дня!        Є, напевно, дітвора,
 В вас улюблена пора,
 Дружно в групах працювати
 Іншим творчо помагать.
 Світ чудовий пізнавать.
 Свій талант демонструвать.


 Конкурс №1 «Перестав слоги»
Зміст. Групам роздано по аркушу паперу, на якому написане слово.
Завдання: Треба поміняти місцями слоги, прочитати слово та сказати яка       нота зустрілась у слові.
 Сітак,  номідо,  дорпомі,   шеторе,   відмінник,  узакля,
(таксі,  доміно,   помідор,   решето,  відмінник,   кляуза).

        


Конкурс №2 «Пазли»
 Капітан кожної групи вибирає свій «пазл».
 Завдання: Треба зібрати цей пазл (получиться зображення музичного інструменту), пригадати назву твору в якому  солює цей інструмент, по можливості згадати прізвище композитора.
1. кастаньєти    «Арагонська хота»                 М.Глінка
2. фортепіано    «Прелюдія»                            Ф.Шопен
3. труба             «Неаполітанська пісенька»   П.Чайковський
4. бандура        «Іван Богун»                                 Українська народна дума
5. баян             «Шумка»                              В.Завадський
6. флейта       «Награші Лукаша»                В.Кірейко


Конкурс №3 «Знайди зайве слово»
 Зміст: вчитель зачитує підряд декілька слів.
 Завдання: Треба вилучити зайве слово.
 1. диригент, композитор, рушник, нотний зошит
 2. нотний стан, програвач, парасолька, баян
 3. скрипковий ключ, гвіздок, клавіша
 4. диригентська паличка, квітка, флейта, музикант
 5. вокаліст, сопілка, оркестрова яма, ножиці
 6. опера, пластилін, смичок, пауза



 Конкурс №4 «Малюнок в музиці»
Завдання: відгадати за допомогою малюнків назву твору та автора
1. Е.Гріг «Ранок»
2. Українська народна пісня «Вийшли в поле косарі»
3. «Троїсті музики»
4. Г.Гусейнлі «Курчатка»
5. Д.Кабалевський «Три подружки»
6. Українська народна дума «Іван Богун»

Конкурс №5 «З яких творів ці герої» (конкурс капітанів)
Зміст: Ведучий називає імена героїв.
Завдання: Треба відгадати з яких творів ці герої ( з музичної казки, інструментального твору) та їх автора.
1. Лисичка, Котик     К.Стеценко дитяча опера «Лисичка, Котик і Півник»
2. Баба Яга                 П.Чайковський «Баба яга» інструментальний твір
3. Плакса                    Д.Кабалевський «Три подружки» інструментальний твір
4. Бодайка,Мазилка  М.Коваль опера «Вовк і семеро козенят»
5. Анітра                     Е.Гріг «Танець Анітри» інструментальний твір
6. Вовк та мисливці С.Прокоф’єв «Петрик і Вовк» симфонічна казка

Конкурс №6 Продовжи назву твору
1. Сміливий …    (вершник)      Р.Шуман
2. Танець …        (феї) Драже    П.Чайковський
3. Турецький …  (марш)            В.Моцарт
4. Політ …          (джміля)        М.Римський –Корсаков
5. Танець із …     (кубками)       П.Чайковський
6. Італійська …   (полька)          С.Рахманінов



Конкурс №7 «Музичні інструменти в пісні»
 Завдання: пригадайте слова та назви пісень, в яких би звучали назви інструментів.

Відповіді-приклади:
1. «Я играю на гармошке»                               Песенка крокодила Гены
2. «И кузнечик запиликает на скрипке»           Улыбка
3. «Антошка, сыграй нам на гармошке»         Антошка
4. «Раздувай меха гармошка»                          песенка Бабок-ёжек
5. «А маленьке козенятко на скрипочку грає»  Українська народна пісня «Два   півники»
6.«Ой           заграйте,   дударики          на дудках кленових» «Ой заграйте        дударики»                      А.Філіпенко
7. «Я на скрипочке (балалайке, барабане) играю»    «Веселый музикант»               А.Філіпенко 
8. «Взяв волинку наш сусід» «У кожного свій музичний інструмент»                               естонська народна пісня
9. «А бандура - брень, брень, брень танцювали б цілий день. Українська             народна пісня «Гарний танець гопачок»
 Перемагає у цьому конкурсі та команда, котра назве найбільшу кількість пісень з назвами музичних інструментів

Конкурс №8 «Кращий виконавець пісні»
 Завдання: заспівати пісню за власним бажанням.

Музична пауза.    Підбиття підсумків.         Нагородження переможців



Ведучий:    Багато ви цікавого згадали
І дуже ви розвиненими стали.
Чудову музику не забувайте
Читайте, слухайте, співайте.
Хай другом музика вам буде,

 Вона потрібна добрим людям.